Szembeszél

Klassz hetet családoltunk le a Balaton partján, megvolt a strand-fagyi-hajókázás klasszik. Gyöngyöző sör, térdig állva a vízben, gyermekkacaj, kibírható strandidő. Majdnem klappolt! Ami kimaradt, az az igazi balatoni pergetés. Partszéli balin, kikötői sügér, mederlakó köves.

Pedig a megelőző héten, haverok küldött képei alapján, még a lányok is bebalinozódtak. Délben, térdig érő vízből csipegettek kettes őnöket.

Aztán megérkeztem, velem a keleti szél is, a halat pedig leverte a homokról.

PhotoEditor-1504091879237

Mire ezzel végzett, irányt váltott, tarajos hullámai szétbarmolták a kikötőket és az utolsó kettő napra behívták a nagytesót, oltári viharok képében.

Mit tettem én? Persze, hogy horgásztam! Első körben megfogattam a kölökkel első fenekezős halát. Stílszerűen egy balatoni dévér volt a partner. Örömködés felsőfokon. Már megérte!

Aztán gázoltam a strandon, emelgettem gumit a hajók között. Tényleg semmi. Naphalazni nem volt ingerenciám, volt belőle elég az elmúlt nyáron, így az utolsó nap, utolsó hajnalát is a móló nyakán töltöttem. Ötletem ekkor már semmi nem volt, így csak ültem a külső íven és minden mindegy alapon, szórtam bármit, kifelé. Rendkívül frusztráló, ha nincs terv, mentem volna haza, de tudtam, ez a finálé. Legalább a napkeltét megnézem.

És a tarajos hullámok között, a lábam előtt, a csaliból semmit nem érezve, elakadtam a kőben századjára is. Aztán a kő balra indult és burványt küldött a felszínre. Boldogan tartottam el balinomat a szórástól, közben az süllővé változott és hátúszót meresztve csusszant a kezembe. Mennyire gyorsan illant el a hetes agónia nyoma belőlem? Pillanat műve volt.

Három perc múlva, szintén a lábam előtt, kavargó fröcskölésből, kettes csuka szaltózott fel, szájában a horgommal. El se hittem, hogy a kikötő terített asztala helyett, a nedves pokolban találom őket. Ő persze nem volt rest elpattintani az előtét zsinórt, de nem bántam, hiszen szerelés után dagadt sügeret adott a hullám. Itt vége is volt. De! Sok óra dobálás, rengeteg módszer után, a leglehetetlenebb hely, negyed óra alatt rendbetette a lelki egyensúlyom. Köszönöm Balaton!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

