1 (egy)

Annyira melengető volt a napsütés, hogy ki kellett menni. Na meg, most volt néhány órám. Ez az év nem a pecáról szól, van ilyen, más fontos dolgokat sodort elém az élet. Meg kell felelni ezeknek, de attól még lehet vágyódni a partra, ki lehet lógni néhanapján. Aztán, ha elsimul a feladat, édes lesz újra napokat keringeni és dobálni.

Serkent már a növényzet március közepén, előbújt a csalán, bogáncs, az aprócska hajtások még szemet gyönyörködtetőek voltak. Messze még az idő, mikor csapásváltásra késztetik a horgászt. Közöttük lopakodva, gugolva érintettem a vizet. Bizakodva kezdtem a pecát, elég jó körülmények voltak, mégse bírtam még egy tolást sem kicsikarni. Váltogattam a csalikat, variáltam a mélységet, hosszú szakaszokat gyalogoltam, de semmi akció. Leültem hát, megebédeltem és elméláztam a hódok munkáján, nézegettem a felröppenő gémeket. Aztán újra botot ragadtam és végigtapogattam egy lassú szakasz, fűvel borított szélét. Éreztem, hogy a zöldben ott a hal. Ilyenkor kivágódva keményen leütik a wobblert, majd megiramodva tépik a botot, csak győzzön az ember kapaszkodni belé.

Most azonban csak a gazba húztam, úgy nehezedett el a szerelék. Mikor megemeltem, a zöldség megvillant, a hal alávitorlázott a szakadásnak. Nem futott az sehova, komótosan fejelte a medret körbe-körbe, asztalnyi területen, mígnem elpilledt és kézbe simult. Nem volt hatalmas példány, de azért már fogást kellett keresni rajta.

Vége volt a napnak, teljes megelégedettség. Ha idénre ennyit tartogatott a tavaszi domolykó szezon, hát ennyit tartogatottt. Ezt a néhány órát nem cserélném el semmire.

1492810948633

Reklámok

4 thoughts on “1 (egy)

  1. Szia.

    Ide írok, mert nem találtam közvetlen kontaktot. Ráböktem a követés gombra, mikor olvastam az írásaidat, mert jó olyantól olvasni, aki “látja a természetet”.
    Gondolom ez tett kiváncsivá, hogy megnézd a blogomat. (Pergetőzés – Ami még csak készülőben van.) Rávettem hát magam, hogy összeállítsak egy saját blogot és ígérem, amint vállalható formát öltött, eleget teszek a kérésednek. (Mit eleget teszek?! Jól esik az érdeklődés és lendületet adtál! Köszi)

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

