Csíííz

Egy nyári horgászat alkalmával figyelgettem amint Zoli, térdig vízben állva, baljában egy felhorgozott őnnel, elegánsan egyensúlyozza kétkilós fotóapparátját. Úgy septiben ellőtt néhány képet a csecse tükörreflexessel, rendesen hátteret választva, a horog mégse állt az ujjába, a gép pedig nem lett sárba toccsintva. Később egy másik áldozatot fixált, király beállításban, és erről is elegáns kis fotók készültek. Láttam, ezek a képek azért fényévekre vannak az én kitartott, lógatott halakat ábrázoló telefonos fotóimhoz képest.

El is határoztam, ezen túl akcióban dús, műcsalis, fátyolos tekintetet követelő felvételeket készítek. Az első két alkalommal sikerült is volna… ha eszembe jut. Ráadásul téma is akadt, néhány határozatlan kopogás után, az azévi legszebb, bőven méretes süllőmet gusztálhattam, majd engedtem vissza sietve. Amikor kiegyenesedtem döbbentem rá, hogy bizony még alapképet sem csináltam.

Aztán eljött a nap, tudatosan mormogtam a kocsiban, fotót kell kreálni. Csak nem volt miről… Egészen addig a sejtelmes nehezedésig, amibe rútul beakasztottam és amiben az egész bot benne maradt. A lábam alatt. Kaptam egy bólintást, csönd. Emeltem, nem jött. Csönd. Hülyén néztem. Csönd.

És végre elindult. Lassan, egyenesen, már zsinórt kért, de nem jött feljebb. Hát, mi ez kérem? Szürkén villant, balin lesz, de akkor miért ez a kimért tempó? Villant megint, már bronzosabban. He…?

És felnyúlt a palaszín, hatalmas kerekített farok (tádádá “látszik egy tüskés hát”, suhant át MirrMurr főcímdala a fejemen, de miért?), benga süllő. Aha-aha, lőttem az akció fotókat, tök béna mind, el is raktam a gépet, mert bukta lett volna a hal. Aztán megnyugodott, tarkófogás, alig értem át. Mérés, bőven túl a fél méteren. Kitartottam egy fotóra, a csalit már megszokásból leráztam,  de aztán eszembe jutott a fogadalom és félig vízbe helyezve, srégen beállítottam. Totyorgás, fotóznám, de nem jó a szög, a fény, a háttér. Térdelés inkább, á nem, könyökölve hason talán… Na jó lesz. Szóval hal. Felnéztem, és biza, hal már sehol! Lelépett balkloákán…

PhotoEditor-1489080563004

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

